Justiție și dezvoltare economicăUltimele stiri

Înregistrarea șomerilor se efectuează doar la distanță. Ce documente sunt necesare

By 16 aprilie 2020 No Comments

Înregistrarea șomerilor se efectuează doar la distanță. Ce documente sunt necesare

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) informează că, pentru înregistrarea cu statut de șomer, persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă trebuie să expedieze actele necesare la adresele de e-mail ale subdiviziunilor teritoriale pentru ocuparea forței de muncă în a cărei rază își au domiciliul sau reședința (conform actelor de identitate). Mai mult, pentru minimizarea riscului răspândirii infecției cu noul coronavirus (COVID-19), accesul la sediile subdiviziunilor teritoriale pentru ocuparea forței de muncă este restricționat!

Astfel, pentru înregistrarea cu statut de șomer, persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă trebuie să întrunească cumulativ condițiile prevăzute la art.20 din Legea nr.105 din 14.06.2018 cu privire la promovarea ocupării forței de muncă și asigurarea de șomaj, și anume:
– au vârsta cuprinsă între 16 ani și vârsta stabilită pentru obținerea dreptului la pensie pentru limită de vârstă sau la o altă categorie de pensie, conform legislației în vigoare, cu excepția cazului în care persoana exercită dreptul la pensie de urmaș și la pensie de dizabilitate și i se recomandă încadrarea în câmpul muncii în baza programului individual de reabilitare şi incluziune socială;
– sunt apte pentru prestarea unei munci;
– nu au loc de muncă;
– nu studiază la o formă de învățământ cu frecvență;
– caută activ un loc de muncă atât individual, cât și prin intermediul subdiviziunii teritoriale și sunt disponibile să înceapă activitatea de muncă.

Conform explicațiilor Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale al Republicii Moldova (nr.10/827 din 08.02.2019), persoanele care desfășoară o activitate de antreprenoriat (titulari ai patentei de întreprinzător, persoane înregistrate în calitate de asociat sau administrator, fondatori ai asociației obștești, fondatori ai gospodăriei țărănești) nu pot fi înregistrate cu statut de șomer, deoarece activitatea pe care o practică este asimilată activității desfășurate în cadrul unui loc de muncă.

În conformitate cu prevederile Procedurii de înregistrare cu statut de șomer și scoatere din evidență a șomerilor, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.1276 din 26.12.2018, subdiviziunea teritorială pentru ocuparea forței de muncă (STOFM) care recepționează actele persoanei aflate în căutarea unui loc de muncă pentru înregistrarea cu statut de șomer verifică în baza conexiunilor intersistemice cu sistemele informaționale ale altor instituții întrunirea condițiilor de acordare a statutului de șomer, inclusiv dacă persoana este titular al patentei de întreprinzător sau este înregistrat în calitate de asociat sau administrator.

Pentru înregistrare cu statut de șomer persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, care întrunesc condițiile enumerate mai sus urmează să expedieze la STOFM în a cărei rază își au domiciliul sau reședința (conform actelor de identitate):

Copiile cererilor și declarației semnate și copiile actelor urmează a fi expediate în mod obligatoriu la distanță prin poștă sau în format electronic (prin e-mail). Adresele, e-mail-urile și lista telefoanelor de contact ale STOFM (se anexează).

Leave a Reply