Anticorupție și integritateAnticoruptie.md

ANI: 17 foști și actuali deputați, cercetați pentru încălcarea regimului de depunere a declarațiilor de avere și interese

By 24 iunie 2019 One Comment

ANI: 17 foști și actuali deputați, cercetați pentru încălcarea regimului de depunere a declarațiilor de avere și interese

Autoritatea Națională de Integritate a început să lucreze, după ce s-a instalat un nou guvern de coaliție. 11 foști deputați și cinci actuali deputați vor fi cercetați pentru încălcarea regimului de declarare a averii și intereselor personale.

Potrivit Anticoruptie.md, ANI a stabilit că șase foști deputați şi trei deputaţi din actualul Parlament al Republicii Moldova nu au depus declaraţiile de avere şi interese personale, iar alţi cinci foști deputaţi şi doi actuali deputaţi au depus declaraţiile de avere şi interese personale cu întârziere.

În cazul foștilor și actualilor deputați care nu şi-au depus declaraţiile de avere şi interese personale sau au depus tardiv, ANI a demarat procedura de control al averii şi intereselor personale. Totodată, în privinţa acestora, Autoritatea a iniţiat cauze contravenţionale, în conformitate cu art.3302 din Codul Contravenţional.

ANI precizează că subiecţii declarării vizaţi urmează a fi notificaţi conform procedurii despre depunerea declaraţiei de avere şi interese personale, iniţierea procedurii de control și iniţierea cauzelor contravenţionale.

Verificările respective au fost efectuate în baza Dispoziţiei Preşedintelui ANI din 21 mai 2019, care prevede controlul declaraţiilor de avere şi interese personale depuse de către subiecţii declarării pentru anul 2018.

Nedepunerea declarației de avere și interese personale în termenul și în modul stabilit de lege, inclusiv după notificarea inspectorului de integritate, precum și refuzul subiectului declarării de a depune declarația constituie temeiuri pentru încetarea mandatului sau a raporturilor muncă. Totodată, depunerea tardivă a declarației de avere și interese personale se sancționează cu amendă de la 30 la 60 de unități convenționale, iar nedepunerea acesteia – cu amendă de la 60 la 90 de unități convenționale.

One Comment

  • Olga Bîtcă Olga Bîtcă spune:

    Pentru ca nici MJ si nici Parlamentul nu au luat in consideratie toate propuneirle mele si nici in tabelul de divergenta nu le-au pus, desi de fiece data lepadam totul siam stat 1 luna sa le formulez si asta nu era tot. Membrele grupului de lucru, au dat din umeri si au spus ca nu inteleg toate propuneirle mele, desi au fost consultate in Alianta de organizatii si trimise in numele sau. Nici nu m-au contacta sa le explic eu ce aia gospodarie comuna in sensul economic, de exemplu. Dar au dat asigurari ca tot ce e rau in proiect nue grav. O experta, atunci avea o alta functie a prezis 1 an de blocaj a institutiei, pentru ca era exce[tional de rau proiectul de lege, finalmente 2ani de blocaj si explica de ce – lipseste cu desavirsire componenta politicilor publice la aspectul 1 -ei legi reforma ANI, pentru ca din start consultarile si modificarile trebuiau sa vizeze doar declaratia averii. Concluzie – un proces defectuos din start pina la fine la MJ si Parlament si lipsa profesiponalismului expertilor implicati in proiect, precum si lipsa curajului membrelor societatii civile din grupul de lucru de a denunta lipsa calitatii proiectului. Mai era si problema lipsei onestitatii unor organizatii in promovarea acestui proiect de lege, ele taceau despre opinia defavarobaila a Consiliului Europei asupra sa ei la fel au spus ca au identificat multe lacune si probleme si inca multe ramasese neidentificate. Problema majora a fost tehnica legislativa defectuoasa, caci responsbailitatea nu revine aici unui ONG sau altul, unui expert sau altul, dar MJ. Dupa asa zisa reformare ANI nu am dreptul sa comentez, ma rezum la calitatea, mai exact lipsa reformei din punctul de vedere a tehnicei legislative si politicelor publice.

Leave a Reply